СТАНОВИЩЕ на САБ ОТНОСНО: ОБЩ УСТРОЙСВЕН ПЛАН НА ГРАД ВАРНА
3 posters
Страница 1 от 1
Становището на САБ в този му вариянт:
СТАНОВИЩЕ на САБ ОТНОСНО: ОБЩ УСТРОЙСВЕН ПЛАН НА ГРАД ВАРНА
След проведените серия от обсъждания организирани от САБ Варна, колегията подготви:
СТАНОВИЩЕ на САБ – РЕГИОНАЛНА КОЛЕГИЯ-ВАРНА
ОТНОСНО: ОБЩ УСТРОЙСВЕН ПЛАН НА ГРАД ВАРНА
ФАЗА : ПРЕДВАРИТЕЛЕН ПРОЕКТ
Можем да използваме този форум за допълнителна online дискусия за окончателното оформяне на текста.
Можете да изпращате редакции на текста и предложения също на sab_varna@abv.bg
Становището на САБ може да бъде коментирано или подкрепено и от други граждани! Отворени сме за мнения и препоръки, новия Общ устройствен план е от значение за всеки жител на града.
СТАНОВИЩЕ на САБ – РЕГИОНАЛНА КОЛЕГИЯ-ВАРНА
ОТНОСНО: ОБЩ УСТРОЙСВЕН ПЛАН НА ГРАД ВАРНА
ФАЗА : ПРЕДВАРИТЕЛЕН ПРОЕКТ
Можем да използваме този форум за допълнителна online дискусия за окончателното оформяне на текста.
Можете да изпращате редакции на текста и предложения също на sab_varna@abv.bg
Становището на САБ може да бъде коментирано или подкрепено и от други граждани! Отворени сме за мнения и препоръки, новия Общ устройствен план е от значение за всеки жител на града.
Последната промяна е направена от арх. Калина Павлова на Чет 13 Ное 2008, 2:12 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
арх.Калина Митева-Павловa- Брой мнения : 854
Location : Varna
Registration date : 03.12.2007
Re: СТАНОВИЩЕ на САБ ОТНОСНО: ОБЩ УСТРОЙСВЕН ПЛАН НА ГРАД ВАРНА
В Белград на река Сава има много красив остров Ада Циганлија, който београдчани са превърнали в красив парк за разходки и пълен със спортни съоръжения - баскетболни, футболни, тенискортове, игрище за хокей на трева, гребен канал. Освен това се организират много музикални събития на открито с разглобяеми сцени.
Информация за Ада Циганлија:
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1832
Информация за Ада Циганлија:
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1832
Благо- Брой мнения : 3
Registration date : 15.07.2008
Re: СТАНОВИЩЕ на САБ ОТНОСНО: ОБЩ УСТРОЙСВЕН ПЛАН НА ГРАД ВАРНА
Да и това е вариант за острова.
Само, че на него се предвижда и малък контейнерен терминал за корабите, които не могат да минат под моста. Дали това е добре? Колко място ще заема този терминал? Не ми стана напално ясно.
Високо строителство може да има също в разширения център. Мисля, че е достатъчно и може същинския исторически център да си остане като място без небостърдачи. Иначе града ще се лиши от място с такава атмосфера ако разпръснем високи сгради навсякъде. Мисля, че ще е добре да има едно място със запазен облик и без небостъргачи.
Само, че на него се предвижда и малък контейнерен терминал за корабите, които не могат да минат под моста. Дали това е добре? Колко място ще заема този терминал? Не ми стана напално ясно.
Високо строителство може да има също в разширения център. Мисля, че е достатъчно и може същинския исторически център да си остане като място без небостърдачи. Иначе града ще се лиши от място с такава атмосфера ако разпръснем високи сгради навсякъде. Мисля, че ще е добре да има едно място със запазен облик и без небостъргачи.
арх.Калина Митева-Павловa- Брой мнения : 854
Location : Varna
Registration date : 03.12.2007
Re: СТАНОВИЩЕ на САБ ОТНОСНО: ОБЩ УСТРОЙСВЕН ПЛАН НА ГРАД ВАРНА
Общият устройствен план на Варна не решава по никакъв начин основните проблеми на Варна:
1. Трафикът
Трябва да се разширят основните пътни артерии на града. Сегашното положение е нетърпимо, представете си след 20-30 години, като града официално стане 1 млн. Всички околовръсни пътища трябва да станат поне четирилентови, по две във всяка посока и без светофари. Какво стана с предложението на кмета, което напълно подкрепям, е да се изградят магистрални пътища на второ ниво. Околовръстният пръстен около Варна заобикаля поне с 20-30 км, което е много.
2. Презастрояването и паркоместата в широкия център.
Най-голямата грешка на досегашните главни архитекти и ЗУТ е, според мен, че допуснаха масово презестрояване без оглед на проблемите, свързани с пътната инфраструктура и комуникации. Масово уличките и тротоарите в центъра са тесни, с колони паркирали коли. Еднопосочното движение е недостатъчно решение. Изискванието за минимален брой паркоместа в сградите и малките парцели води до масово заобикаляне на ЗУТ при проектирането. Не може в парцел 200 кв.м. да се построи сграда с 10-12 паркоместа, а подземни гаражи е просто невъзможно да се направят. Това води и до друго. Целите първи етажи при малките парцели се заемат от гаражи и не остава място за търговски площи, офиси и др. Гаражите пък пречат на паркирането.
Не трябва да се допускат ПУП-ове на парцели под 500 кв.м, ако са по-малки, трябва да се обединяват в общ парцел за застрояване над 500 кв.м.
3. Зелените площи.
Ами те останаха ли? Морската градина я застрояват, липсват каквито и да било свободни площи в широкия център. Новият ОУП не решава този проблем. Да не говорим за детските градини. Защо не са предвидени площи за построяване на обществено обслужващи сгради с големи паркинги, каквито са необходими?
4. Зонирането
Защо районът например между бул. Сливница, бул. Цар освободител, кв. Победа и дом Младост не бъде променен на жилищна зона, а не промишлена, както е по план? Това е огрмона площ, близо до центъра, и не е оптимално да бъде промишлена зона.
и още много
1. Трафикът
Трябва да се разширят основните пътни артерии на града. Сегашното положение е нетърпимо, представете си след 20-30 години, като града официално стане 1 млн. Всички околовръсни пътища трябва да станат поне четирилентови, по две във всяка посока и без светофари. Какво стана с предложението на кмета, което напълно подкрепям, е да се изградят магистрални пътища на второ ниво. Околовръстният пръстен около Варна заобикаля поне с 20-30 км, което е много.
2. Презастрояването и паркоместата в широкия център.
Най-голямата грешка на досегашните главни архитекти и ЗУТ е, според мен, че допуснаха масово презестрояване без оглед на проблемите, свързани с пътната инфраструктура и комуникации. Масово уличките и тротоарите в центъра са тесни, с колони паркирали коли. Еднопосочното движение е недостатъчно решение. Изискванието за минимален брой паркоместа в сградите и малките парцели води до масово заобикаляне на ЗУТ при проектирането. Не може в парцел 200 кв.м. да се построи сграда с 10-12 паркоместа, а подземни гаражи е просто невъзможно да се направят. Това води и до друго. Целите първи етажи при малките парцели се заемат от гаражи и не остава място за търговски площи, офиси и др. Гаражите пък пречат на паркирането.
Не трябва да се допускат ПУП-ове на парцели под 500 кв.м, ако са по-малки, трябва да се обединяват в общ парцел за застрояване над 500 кв.м.
3. Зелените площи.
Ами те останаха ли? Морската градина я застрояват, липсват каквито и да било свободни площи в широкия център. Новият ОУП не решава този проблем. Да не говорим за детските градини. Защо не са предвидени площи за построяване на обществено обслужващи сгради с големи паркинги, каквито са необходими?
4. Зонирането
Защо районът например между бул. Сливница, бул. Цар освободител, кв. Победа и дом Младост не бъде променен на жилищна зона, а не промишлена, както е по план? Това е огрмона площ, близо до центъра, и не е оптимално да бъде промишлена зона.
и още много
ivanpavlov- Брой мнения : 1
Registration date : 02.09.2008
Страница 1 от 1
Права за този форум:
Не Можете да отговаряте на темите
|
|